TEKNIK MENJAWAB SOALAN BAHAGIAN B
1.Apakah tujuan penyiasatan diatas ?
Jawapan:
Untuk menyiasat hubungan di antara ___(PM)____dengan ____(PB)____
2.Apakah pemboleh ubah yang :.................
a) Dimanipulasikan : (PM) APA YANG TAK SAMA / DI BEZAKAN
b) Bergerak balas: (PB) HASIL PENYIASATAN / KEPUTUSAN
c) Di malarkan : (PUMA) APA YANG SAMA / SERUPA
3.Apakah pola /corak perubahan..............
Jawapan:
BERTAMBAH , BERKURANG , MALAR / TIDAK BERUBAH , BERTAMBAH KEMUDIAN BERKURANG
4.Nyatakan 2 maklumat yang dikumpul......
Jawapan :
a) ____(PM)______
b) _____(PB)______
5 .Apakah hubungan................
. Apakah hipotesis...................
.Apakah kesimpulan ..............
Jawapan :
Semakin bertambah / berkurang ( PM)
Semakin bertambah / berkurang ( PB )
note :
PM ialah pemboleh ubah dimanipulasikan. Ada sesetengah guru menggunakan simbol PM, WTC, TC.
PB ialah pemboleh ubah bergerak balas. Ada sesetengah guru menggunakan simbol PB, WTO, TO.
PUMA ialah pemboleh ubah yang dimalarkan .Ada guru menggunakan simbol PUMA ,WKTS
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
BUKU TEKS DIGITAL KSSR
Himpunan Buku Teks Digital KSSR 📌Himpunan Buku Teks Digital Tahun 1 ...
-
PLC - Komuniti Pembelajaran Profesional Tidak dinafikan pasti ramai guru terbeban dengan pelaksanaan program PLC di sekolah. Ini...
-
Pembelajaran abad ke-21 (PAK-21) merupakan salah satu elemen yang penting dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM).PAK-21menekank...
-
Daya · Tidak boleh dilihat tetapi kita boleh rasa dan lihat kesannya · Adalah tolakan dan tarikan Tolakan Me...
Tq Cikgu Mohd Rizal... Sy Hissham IPDA. Maklumat ni sgt berguna utk sy yg baru mengajar Sains DST
BalasPadamSama sama
Padam