TEKNIK MENJAWAB SOALAN BAHAGIAN B
1.Apakah tujuan penyiasatan diatas ?
Jawapan:
Untuk menyiasat hubungan di antara ___(PM)____dengan ____(PB)____
2.Apakah pemboleh ubah yang :.................
a) Dimanipulasikan : (PM) APA YANG TAK SAMA / DI BEZAKAN
b) Bergerak balas: (PB) HASIL PENYIASATAN / KEPUTUSAN
c) Di malarkan : (PUMA) APA YANG SAMA / SERUPA
3.Apakah pola /corak perubahan..............
Jawapan:
BERTAMBAH , BERKURANG , MALAR / TIDAK BERUBAH , BERTAMBAH KEMUDIAN BERKURANG
4.Nyatakan 2 maklumat yang dikumpul......
Jawapan :
a) ____(PM)______
b) _____(PB)______
5 .Apakah hubungan................
. Apakah hipotesis...................
.Apakah kesimpulan ..............
Jawapan :
Semakin bertambah / berkurang ( PM)
Semakin bertambah / berkurang ( PB )
note :
PM ialah pemboleh ubah dimanipulasikan. Ada sesetengah guru menggunakan simbol PM, WTC, TC.
PB ialah pemboleh ubah bergerak balas. Ada sesetengah guru menggunakan simbol PB, WTO, TO.
PUMA ialah pemboleh ubah yang dimalarkan .Ada guru menggunakan simbol PUMA ,WKTS
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
STI 100³ DAN STEM IN 30 SECONDS
PROGRAM STI 100³ DAN STEM IN 30 SECONDS STEM ialah singkatan bagi Sains (Science), Teknologi (Technology), Kejuruteraan (Engine...

-
PLC - Komuniti Pembelajaran Profesional Tidak dinafikan pasti ramai guru terbeban dengan pelaksanaan program PLC di sekolah. Ini...
-
Pembelajaran abad ke-21 (PAK-21) merupakan salah satu elemen yang penting dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM).PAK-21menekank...
-
NOTA SAINS TAHUN 6 "SCORE A UASA 2024" http://www.sasbadionline.com/qrscan/24bk_kssr/sa/th6no083 #ABCSAINS
Tiada ulasan:
Catat Ulasan